• Analític Lleida
  • Posts
  • SUPSA Supermercats Pujol tanca 2023 amb una facturació de 197 milions d'euros

SUPSA Supermercats Pujol tanca 2023 amb una facturació de 197 milions d'euros

Plusfresc va incrementar les seves vendes en un 6,2% i va mantenir el seu lideratge en quota de mercat per superfície a Lleida amb un 21,5%.

SUPSA Supermercats Pujol, propietària de la cadena de supermercats Plusfresc, va tancar l'exercici 2023 amb una facturació de 197 milions d'euros sense IVA, un increment del 6,2% respecte a l'any anterior. La companyia continua sent líder en superfície comercial a Lleida, amb un 21,5% de quota de mercat.

Malgrat el creixement de competidors especialitzats, Plusfresc es manté ferma en la seva aposta pels productes frescos i de proximitat. El 2023, els productes frescos van representar el 37,2% de la facturació total, superant els 73.900 milions d'euros. La cadena destaca pel seu variat assortiment i l'alta qualitat dels seus productes, oferint sempre productes de proximitat i de temporada.

"Actualment, som una de les cadenes de supermercats amb l'assortiment de frescos més ampli. Volem continuar sent el supermercat que ofereix la possibilitat d'adquirir productes frescos, de proximitat i de la millor qualitat i al mateix temps fer la compra completa. A més, la nostra aposta pel producte fresc, no només es materialitza amb la varietat de producte que oferim, sinó també amb la nostra manera de treballar aquest producte. En aquest sentit, treballem amb proveïdors locals des de fa més de 30 anys, a més de formar el personal de botiga de la secció de carnisseria i peixateria a través de l'Escola de Frescos", afirma Francisco González, director general de Plusfresc.

El 2023, Plusfresc va avançar amb el seu pla estratègic 2022-2024 obrint una nova botiga, i aquest any finalitzarà amb cinc obertures més, completant així la inversió prevista de 15 milions d'euros per a noves obertures i l'adaptació d'algunes botigues al nou format de compra. Amb aquestes inauguracions, Plusfresc tancarà l'any amb un total de 90 establiments. "A Plusfresc treballem amb plans estratègics a 3 anys que tenen com a focus els nostres clients i la seva experiència de compra, els nostres col·laboradors, i la innovació. El pla que tenim en marxa en aquest moment està centrat en la digitalització, la innovació i omnicanalitat i el que denominem les 3S: sostenibilitat, empresa saludable i seguretat alimentària", explica González.

Una de les novetats d'aquest any ha estat l'obertura de la primera gasolinera amb supermercat, situada a Lleida. Aquest nou model de negoci, a diferència d'altres establiments en estacions de servei, manté els mateixos preus que a la resta de botigues Plusfresc.

Plusfresc ha estat reconeguda com una de les cadenes de supermercats millor valorades per la seva oferta de peix entre els consumidors a nivell nacional, segons un estudi de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) realitzat a 4.000 persones que van avaluar 38 cadenes de supermercats. Els aspectes més valorats pels clients són la qualitat, frescor i relació qualitat-preu. A més, recentment, la companyia ha rebut el premi al supermercat més innovador per Sunka, atorgat per l'AECOC, que reconeix aquells projectes d'innovació que milloren l'experiència de compra del client. Sunka, la botiga insígnia de Plusfresc inaugurada el 2001, funciona com un "laboratori" on la companyia experimenta i prova noves seccions i solucions per crear noves experiències de compra.

Join the conversation

or to participate.