• Analític Lleida
  • Posts
  • TALKUAL diversifica la seva oferta i preveu facturar 6,5 milions aquest 2025

TALKUAL diversifica la seva oferta i preveu facturar 6,5 milions aquest 2025

L’empresa de Bellpuig aposta per productes transformats i inicia els primers passos cap a la internacionalització a França i Itàlia.

Després de cinc anys de creixement sostingut, TALKUAL, l’empresa de Bellpuig (Lleida) especialitzada en la venda online de fruita i verdura imperfecta, fa un pas estratègic per diversificar la seva oferta i reforçar el model de negoci. L’empresa ha incorporat recentment a la seva gamma nous productes elaborats —cremes de verdures, melmelades i sofregits de tomàquet artesanals— elaborats a partir de fruites i verdures recuperades.

Amb aquesta ampliació de portafoli, TALKUAL consolida la seva aposta per un model d’economia circular basat en la lluita contra el malbaratament alimentari. Els nous productes, elaborats per un obrador local de Bellvís, complementen les caixes de fruita i verdura que l’empresa ja distribueix a tot l’Estat.

Fundada el 2020 per Marc Ibós i Oriol Aldomà, TALKUAL ha rescatat des de la seva creació prop de 5 milions de peces de fruita i verdura i compta actualment amb uns 100.000 clients únics.

Previsions i nous mercats

L’empresa va tancar l’exercici 2024 amb una facturació de 4,5 milions d’euros i preveu arribar als 6,5 milions aquest 2025, impulsada per l’ampliació de producte i l’obertura a nous mercats. En paral·lel, TALKUAL treballa en un pla de col·laboracions amb altres marques d’alimentació per comercialitzar productes amb caducitat curta o mal etiquetats a través del seu ecommerce.

Un altre dels vectors de creixement és la internacionalització. Els primers mercats objectiu són França i Itàlia, on l’empresa preveu replicar el seu model de venda directa a client final.

Model de negoci

TALKUAL treballa actualment amb un centenar de pagesos de Catalunya i d’altres comunitats (Aragó, Castella-La Manxa, València i Andalusia), als quals compra fruita i verdura que no compleix els criteris estètics de la gran distribució. El producte es processa a les instal·lacions de Bellpuig i es comercialitza a través del seu ecommerce.

El 90% dels clients són particulars, però el model també ha captat l’atenció d’empreses que utilitzen el producte per a iniciatives de benestar corporatiu. Clients com Shimano, Publicis o Smileat ja formen part del portafoli corporatiu.

Cada caixa de TALKUAL inclou una selecció de productes de temporada i està disponible en diversos formats a partir de 6 quilos.

Amb aquests moviments, TALKUAL consolida la seva posició com a referent en l’àmbit de l’alimentació sostenible i continua escalant un model de negoci que combina impacte social, valor afegit i creixement econòmic.

Reply

or to participate.