• Analític Lleida
  • Posts
  • PRODECA tanca el 2023 amb un balanç de més de 1.000 empreses

PRODECA tanca el 2023 amb un balanç de més de 1.000 empreses

Una de cada quatre empreses exportadores regulars de Catalunya ha participat en alguna de les actuacions comercials internacionals que Prodeca va organitzar el 2023

Prodeca va tancar l’any 2023 realitzant 50 actuacions comercials en les que s’hi van inscriure 1.089 empreses agroalimentàries, i una ràtio de fidelització del 45%: prop de la meitat de les empreses a quals va donar servei Prodeca van participar en més d’una actuació. 

Així, una de cada quatre empreses exportadores regulars de Catalunya ha participat en alguna de les actuacions comercials internacionals que Prodeca va organitzar el 2023, entre fires internacionals, Business Fòrum, trobades de negoci, catàlegs comercials, i els actes relacionats amb el projecte Catalan Food, la iniciativa de projecció comercial dels productes i empreses catalanes a prop d’una vintena de mercats estratègics. 

Actuacions comercials arreu del món

Prodeca va organitzar la participació agrupada de més de 350 empreses a 16 fires internacionals l’any 2023, sota la marca agroalimentària “Catalunya, on el menjar és cultura”. En total, va registrar 492 inscripcions d’empreses catalanes per a fires professionals de 10 mercats diferents, com Alemanya, Japó, Colòmbia, Espanya, Mèxic, els Emirats Àrabs, Aràbia Saudita, la Xina, el Regne Unit o els Estats Units. 

Una altra tipologia d’actuacions destacades del 2023 per a Prodeca va ser l’organització dels Business Forum, una plataforma de connexió de negocis sectorial entre distribuïdors de països seleccionats i empreses agroalimentàries catalanes. El passat mes de juny va organitzar el primer Catalan Food Business Forum a Barcelona, dues jornades de negoci en què va connectar 80 empreses catalanes amb 120 importadors i distribuïdors de més de 30 mercats de fora la Unió Europea. L’acte va reunir en un sol esdeveniment els Meat Business Forum, Fine Food Business Forum i Wine Business Forum per a impulsar les exportacions agroalimentàries i contribuir al creixement de les empreses d'aquests sectors. Durant els dos dies del Catalan Food Business Forum es van celebrar més de 3.500 reunions B2B, en què les empreses catalanes van tenir l'oportunitat d'explicar la seva proposta comercial i testejar l'interès dels compradors.

El novembre es va celebrar el segon Olive Oil Business Forum a Lleida, una trobada de negocis que va connectar una vintena de productors catalans d’oli d’oliva amb 11 importadors i distribuïdors d’Europa i Àsia, en què van resultar més de 200 reunions B2B

Seguint l’aposta d’explorar nous formats innovadors per donar establir una circuit d’oferta alternatiu, durant l’any passat Prodeca va organitzar una quinzena de trobades virtuals de negoci, els eBusiness With, una modalitat de reunions virtuals entre un centenar empreses catalanes i 14 cadenes de retail de quatre mercats estratègics per al sector agroalimentari (Corea del Sud, el Japó, la Xina i el Regne Unit) per tal de difondre la seva oferta de productes, i se’n van derivar més d’un centenar de reunions virtuals.

La majoria d’aquestes actuacions de promoció internacionals es realitzen a partir de la inscripció de les empreses catalanes a catàlegs comercials, que en molts casos són una primera presa de contacte per a establir un circuit d’oferta de productes. El 2023, més de 180 empreses catalanes es van inscriure als tres catàlegs comercials a tres mercats diferents (Alemanya, el Regne Unit i els Estats Units). 

Catalan Food, el projecte per posicionar el producte català a 17 mercats estratègics

El darrer trimestre de l’any 2023, Prodeca va iniciar el projecte Catalan Food, una desena d’actuacions comercials en alguns dels mercats estratègics per a les empreses catalanes, com Alemanya, el Regne Unit, Japó, Nigèria, Zàmbia, Ghana, Kuwait, Aràbia Saudita, Estats Units, Mèxic, Perú i Brasil. Així, entre les diferents tipologies d’actuacions del projecte (Catalan Food Workshop, Catalan Food Showcase, Catalan Food Street Show i Promoció en Punts de Venda), les 180 empreses inscrites van exposar més de 600 referències de productes catalans i Prodeca va comptar amb la participació de sis xefs catalans en diversos tallers culinaris amb la gastronomia catalana com a ambaixadora del sector arreu del món. Prop de 3.500 assistents, entre distribuïdors, responsables de compra, autoritats, prescriptors gastronòmics i públic final van conèixer i adquirir de primera mà els productes catalans. Cal destacar l’actuació Catalan Food Street Show Tokyo, que durant dos dies va reunir més de 3.000 persones en la mostra gastronòmica al centre de la capital nipona. 

Projectes de competitivitat local

En l’àmbit local, Prodeca ha tingut presència a una desena de fires gastronòmiques catalanes, incloent l’organització agrupada de prop de 40 empreses a les fires Gastronomic Forum Barcelona i Tast a la Rambla. Prodeca ha donat a conèixer el projecte de la Gastroteca, el catàleg digital de referència del producte agroalimentari català, a través de 42 tastos de productes locals, treballant amb 117 empreses diferents i donant a conèixer el projecte a prop de 1.500 persones. 

Cal destacar també l’organització de la 8ª edició del Benvinguts a Pagès, en la que més de 36.000 persones van visitar les explotacions agroalimentàries d’arreu de Catalunya per descobrir l’origen dels productes catalans. En total, el projecte va comptar amb més de 500 empreses (100 explotacions, 115 allotjaments de turisme rural, 220 restaurants, 65 activitats complementàries i 5 elaboradors alimentaris). A aquestes dades s’hi han d’afegir el 125 adherits al Benvinguts a Pagès Tot l’Any, l’oferta estable de pagament del projecte.

Reply

or to participate.