Primera Trobada Consular a Lleida

Reunirà 27 delegacions internacionals a La Llotja el 19 de setembre. Segons ha explicat Larrosa, la trobada té per objectiu “vendre Lleida al món” i potenciar Lleida com a marca inversora i de noves oportunitat.

L'alcalde Fèlix Larrosa ha presentat avui l'Estratègia de Diplomàcia Econòmica de l'Ajuntament de Lleida, que té com a objectiu exportar Lleida al món i, alhora, atreure inversions a la ciutat. En aquest context, Larrosa ha explicat que el govern municipal està treballant per alinear els ens dels quals forma part la Paeria en tres línies principals: potenciar el desenvolupament econòmic de Lleida, atraure inversions i enfortir el teixit empresarial local. Una de les primeres accions serà la celebració de la primera Trobada del Cos Consular, que tindrà lloc el 19 de setembre a la Llotja, amb la participació de 27 delegacions internacionals. Larrosa ha estat acompanyat per Miguel Luis Lapeña, director executiu adjunt de Promoció de la Ciutat.

L'alcalde ha detallat diverses línies de l'Estratègia de Diplomàcia Econòmica. En primer lloc, ha anunciat que el conveni amb la Cambra de Comerç de Lleida inclou la realització d'una diagnosi del teixit empresarial per identificar els sectors econòmics clau de la ciutat. En aquest marc, es duran a terme accions com la Trobada del Cos Consular per explorar quins mercats internacionals podrien estar interessats en el teixit empresarial de Lleida.

En segon lloc, es treballa per establir aliances regionals, nacionals i internacionals, creant un espai econòmic comú amb la Catalunya Central i la Franja, i establint sinergies amb Barcelona i Tarragona. Larrosa ha recordat que ja s'han fet diverses reunions amb el Consorci Zona Franca i el Ministre d'Afers Exteriors, José Manuel Albares. Properament, visitarà Igualada, Manresa i Fraga. En aquest context, es planificaran esdeveniments a Lleida per atraure empreses i inversors, com l'Smart Rural Congress o les Jornades Hispano-Andorranes, i es crearan noves campanyes de promoció turística.

El tercer eix de l'estratègia és l'atracció d'inversions econòmiques, destacant la creació de l'Oficina d'Atracció d'Inversions, que es presentarà durant la Fira de Sant Miquel, i la generació de nou sòl industrial, com l'ampliació del polígon del Segre i el projecte de Ciutat del Transport, que aprofitarà la ubicació estratègica de Lleida per impulsar el sector logístic.

Finalment, l'estratègia també busca enfortir el teixit empresarial local, amb la posada en marxa del Consell Econòmic i Social a l'octubre, i la projecció de Lleida com a ciutat universitària, millorant aspectes com el transport, l'habitatge i l'oferta cultural i d'oci.

La primera Trobada del Cos Consular té com a objectiu destacar la capitalitat de Lleida i la seva capacitat d'atracció d'inversions, així com la seva vocació d'internacionalització. Hi participaran 36 cònsols representant 27 delegacions internacionals. Durant la trobada, diverses empreses i entitats de Lleida presentaran casos d'èxit, com Transports TROTA, Fruits de Ponent, Vall Companys, INGROUP, la UdL, Zyrcular Foods i Turisme de Lleida.

L'esdeveniment tindrà tres parts: una institucional i empresarial a la Llotja, una turística a la Seu Vella i una de cultural, amb una visita al Museu d'Art Modern i Contemporani de Lleida, el Morera.

Reply

or to participate.