• Analític Lleida
  • Posts
  • Premis de la UdL a la recerca de batxillerat i cicles formatius

Premis de la UdL a la recerca de batxillerat i cicles formatius

La UdL distingeix enguany 26 noies i 13 nois

Una quarantena de joves -26 noies i 13 nois - ha rebut aquest dijous els premis i mencions que la Universitat de Lleida (UdL) atorga anualment al treballs de recerca (TdR) de batxillerat i cicles formatius de grau superior. Les alternatives antibiòtiques naturals, el màrqueting sensorial a l'eix comercial, la contaminació acústica o la grassofòbia com a factor de risc dels trastorns de conducta alimentària són algunes de les temàtiques dels estudis reconeguts en aquesta vintena edició.
Convocats pel vicerectorat d'Estudiants i Ocupabilitat, amb el patrocini del Consell Social de la UdL i el suport de la Unitat d'Informació i Orientació Universitària, aquesta convocatòria dels guardons ha rebut 174 treballs de 52 centres educatius d'arreu de Catalunya. La majoria provenen de les comarques de Ponent, encapçalades pel Segrià (115 TdR), la Noguera (9) i el Pla d'Urgell (7). Però també n'han arribat des de les províncies de Barcelona (14), Girona (6) i Tarragona (5). D'aquests, el jurat n'ha distingit 39 amb 15 premis (11 per a noies i 4 per a nois) i 24 mencions (15 per a noies i 9 per a nois).
L'acte ha tingut lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, encapçalat per la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montse Rué, i el president del Consell Social de la UdL, Delfí Robinat. El centre que ha aconseguit més reconeixements enguany ha estat l'Institut Guindàvols de Lleida, amb tres premis i dos mencions. El segueixen el Col·legi Episcopal, l'Institut Samuel Gili i Gaya i l'Institut Joan Solà de Torrefarrera, amb un premi i dos mencions cadascun.
Les distincions s'organitzen en nou àrees temàtiques. Les cinc generals són salut i nutrició; juridicoeconòmica i turisme; educació, psicologia i treball social; tecnològica; agroalimentària, veterinària i forestal; arts i humanitats. Les tres específiques se centren en gènere; cooperació i desenvolupament; i acció climàtica. Les que han tingut més TdR han estat salut i nutrició, amb 40; Educació, Psicologia i Treball Social, amb 31; i Tecnologia, amb 30. L'estudiantat guanyador obté la matrícula gratuïta de primer curs en un grau dels centres propis de la UdL, a més de 200 euros. L'alumnat que no es matriculi a la Universitat de Lleida i el que ha obtingut menció rebrà un diploma.

TdRs premiats:

- Andrea Barrau Barrau (INS La Mitjana, Lleida): Disseny d'una casa bioclimàtica: Estudis de casos concrets i propostes de millora
- Elia Albert Hernández (IES Escola Intermunicipal del Penedès, Sant Sadurní d'Anoia): Els moixons i les estacions
- Lluc Serrat Alemany (INS Torre del Palau, Terrassa): Anàlisi i predicció de l'afectació de la processionària: Catalunya i terme municipal de Terrassa
- Iman Abbassi Tahiri (INS Guindàvols, Lleida): Secrets amagats en un pergamí
- Pau Subirà Gilibets (Escola Arrels, Solsona): Una cultura, un sentiment
- Maria Dyakun (Col·legi Episcopal, Lleida): ВОЛЯ. Lluita per la llibertat
- Safaa Tahiri Amaioua (INS Alcarràs): La convergència entre cultures, creant identitats híbrides
- Aitana Franco Bernad (IES Samuel Gili i Gaya, Lleida): En comptant des moutons?
- Eva Miguel Herranz (Institut Joan Solà, Torrefarrera): Joguines per a ell o per a ella? Els estereotips a les joguines
- Júlia Ratera Corchs (Escola Cervetó, Granollers): Neuromàrqueting. Entenent al consumidor del segle XXI
- Laia Brenuy Santos (INS La Mitjana, Lleida): Presons: Futura reinserció o aïllament social?
- Mar Nieto Argemí (Escola Tecnos, Terrassa): GOS.SOS. detectors de càncer
- Ivette Güell Peruchet (INS La Mitjana, Lleida): La física de la vida
- Joan Pardell Andres (INS Guindàvols, Lleida): La física de la guitarra
- Matías Mora Molina (Col·legi Claver, Lleida): Motors de recomanació, una arma de doble fil

Reply

or to participate.