• Analític Lleida
  • Posts
  • PIMEC Lleida reforça amb el Lleida Empresa la seva aposta per l'activisme empresarial i encoratja al teixit empresarial a ocupar els espais on es prenen les decisions

PIMEC Lleida reforça amb el Lleida Empresa la seva aposta per l'activisme empresarial i encoratja al teixit empresarial a ocupar els espais on es prenen les decisions

Gairebé 400 empresaris i persones autònomes participen en la 6a edició de la jornada Lleida Empresa, que reuneix les pimes de la província per generar sinergies i fomentar el networking entre el teixit empresarial lleidatà

“Des de PIMEC fem una crida als empresaris i empresàries per tal que siguin actius i ocupin el seu espai amb l’objectiu que els seus interessos siguin tinguts en compte. D’aquesta manera, hem fet de l’activisme empresarial la nostra filosofia i el Lleida Empresa n’és un clar exemple”. Ho ha destacat el president de PIMEC, Antoni Cañete, durant la 6a edició del Lleida Empresa, la gran trobada anual de les pimes i les persones autònomes del territori, que enguany s’ha celebrat a l’auditori Leandre Cristòfol del Palau de Congressos de La Llotja i ha aplegat a gairebé 400 empresaris i empresàries.

Durant la seva intervenció, el president de PIMEC ha destacat les xifres territorials de l’Anuari de la Pime Catalana, que va presentar recentment PIMEC en roda de premsa a la seu de Lleida. “Les dades demostren que les empreses de Lleida són més competitives que la mitjana de les empreses d’altres territoris de Catalunya i també més rentables”. D’altra banda, el president Cañete s’ha referit a la importància d’apostar per la col·laboració publicoprivada per tal de fer front als nous canvis i reptes. “L’administració hauria de tenir un efecte tractor de la nostra economia, però s’han creat dinàmiques que produeixen l’efecte contrari. El sector públic i el privat hem de treballar conjuntament per ser més eficaços i eficients”, ha afirmat.

Per la seva part, el president de PIMEC Lleida, Jesús Torrelles, ha remarcat la importància de celebrar aquesta jornada anual amb “empresaris i empresàries i casos d’èxit, que ens permeten veure que els nostres problemes també els han tingut altres que els podem considerar referents i evitar errors”. Durant la seva intervenció, Torrelles ha agraït la presència de l’administració pública territorial i ha aprofitat el discurs per demanar “millors infraestructures i unes ordenances fiscals coherents per poder continuar”.

D’altra banda, el conseller territorial de la Fundació PIMEC, Xavier Caufapé, ha explicat que el Lleida Empresa és una trobada solidària i les donacions que es recullen van destinades al programa emppersona-segona oportunitat, que ajuda a les empreses amb dificultats. A més, en la seva intervenció ha destacat que la Fundació està molt alineada amb els objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030. En aquest sentit, ha explicat que “des de la Fundació PIMEC sensibilitzem, orientem i oferim recursos a les micropimes i pimes perquè s'impliquin i implementin actuacions que fomentin una cultura empresarial compromesa amb el seu entorn”.

L’acte ha estat conduït per la vicepresidenta de PIMEC Lleida, Laura Sánchez, i el director comercial i soci fundador d’Ecostudi, Punt Eco i membre de PIMEC Joves Lleida, Ricard Vizcarra. La conferència principal del Lleida Empresa ha anat a càrrec de la consultora empresarial i conferenciant Txell Costa, que ha parlat sobre el poder del pensament estratègic. Durant la seva intervenció, l’experta ha tractat els nous hàbits de consum, la retenció del talent i el lideratge i l’impacte empresarial del màrqueting i la tecnologia. Sobre el pensament estratègic, Costa ha explicat que "és important perquè ens permet tenir una mirada llarga i global i anticipar-nos al que passarà" i que "ara, més que mai, és necessari perquè estem en un moment de molts canvis".

En el seu discurs, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha explicat que “PIMEC és un aliat estratègic fonamental per a demostrar que Lleida és una terra d’oportunitats, entre altres coses, perquè administracions, entitats i empreses hem trobat el punt just de col·laboració en benefici de la població de les terres de Lleida, Pirineu i Aran” i ha afegit que, aquesta estratègia conjunta, “és la millor manera de fer arrelar projectes de vida al territori, perquè sense negocis de proximitat, tampoc no retindrem la població activa als nostres pobles”.

Per la seva part, el paer en cap de Lleida, Fèlix Larrosa, ha afirmat que “Lleida és capital quan facilita la implantació i el creixement de les seves empreses” i ha anunciat que a partir del gener, crear o ampliar un negoci a Lleida serà molt més fàcil amb el nou servei de llicències. “És una obligació de l’Administració Pública simplificar els tràmits administratius així com agilitzar-los. Nosaltres no podem ser un fre a la implantació d’activitat econòmica i a la generació de riquesa”, ha explicat. També ha defensat que “Lleida és més capital quan està oberta al món. Cal generar confiança i atraure inversions”.

Durant l’acte també s’han donat a conèixer els casos d’èxit d’empreses del territori a través d’una taula d’experiències empresarials. En aquesta hi ha participat Pau Moragas, vicepresident i responsable de producció de l’Olivera; Montse Castillo, CEO de Repaq Packaging Consulting; Ferran Arjó, director d’Autoescola Pallars, i Mertxe París, propietària de El Genet Blau.

Reply

or to participate.