Lleida suma atractius turístics al Grand Tour de Catalunya

25 de les 50 noves experiències enogastronòmiques que s'incorporen als trams 2 i 3 de la ruta turística Grand Tour de Catalunya passen per les comarques de Ponent

Lleida ha acollit per primera vegada el Grand Tour de Catalunya DAY, una trobada que ha reunit més de 150 professionals del sector turístic per conèixer les noves experiències enogastronòmiques vinculades als trams 2 i 3 d’aquest itinerari. La jornada ha fet valdre el potencial de les comarques lleidatanes, especialment durant la floració, com a punt d’atracció per a un turisme sostenible i de qualitat.

L’objectiu de la trobada ha estat donar a conèixer les noves propostes d’aquest itinerari circular que recorre Catalunya en vehicle. Entre les principals novetats, s’hi incorporen 50 noves experiències enogastronòmiques, 25 de les quals transcorren per les comarques lleidatanes. Segons Aranxa Calvera, directora de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), qui ha inaugurat l’edició, aquesta aposta reforça el paper de Lleida en la promoció d’un model turístic que fomenti la desestacionalització i la diversificació de l’oferta:

"A la ciutat de Lleida i al conjunt de les comarques lleidatanes, el Grand Tour de Catalunya té un pes especialment potent i té tot el sentit que una trobada d'aquesta envergadura s'hagi fet aquí"

- Aranxa Calvera, directora de l’Agència Catalana de Turisme

Els professionals assistents han tingut l’oportunitat de viure en primera persona activitats vinculades a la floració, com tastos d’oli, vins i formatges, així com gaudir de la vista dels camps florits des d’un globus aerostàtic.

El Grand Tour de Catalunya ofereix actualment prop de 400 activitats, de les quals 117 es troben a la demarcació de Lleida. En aquesta línia, l’ACT ha anunciat noves accions per potenciar el territori com una destinació clau dins de la seva estratègia de les "4D": desestacionalització, desconcentració, diversificació i augment de la despesa turística.

Calvera també ha destacat que el 2025, en el marc de la Regió Mundial de la Gastronomia, la promoció de Lleida combinarà dos dels seus principals atractius: la floració a la plana i la neu als Pirineus. Aquesta oferta es presentarà en diverses fires turístiques a ciutats com València, Sant Sebastià i Barcelona.

Finalment, la directora de l’ACT ha posat a disposició del sector turístic lleidatà els serveis i accions de l’agència per crear conjuntament un nou context de màrqueting que contribueixi a la transformació del model turístic català. “L’èxit de convocatòria d’aquesta jornada demostra l’interès creixent per l’oferta turística de Lleida i el seu potencial per posicionar-se com una destinació referent en el sector”, ha conclòs Calvera.

Reply

or to participate.