• Analític Lleida
  • Posts
  • Lleida promou l'exportació de vins catalans amb mercats d'Àsia Central i Àfrica

Lleida promou l'exportació de vins catalans amb mercats d'Àsia Central i Àfrica

Lleida acull una nova edició de l’International Wine Business Meetings, una trobada del 6 al 10 d’octubre organitzada per la Cambra de Comerç de Lleida que reuneix cellers catalans i importadors de Kazakhstan, Uzbekistan, Kenya i Ghana per impulsar l’exportació de vins catalans a mercats emergents.

La Cambra de Comerç de Lleida ha donat el tret de sortida a una nova edició de l’International Wine Business Meetings, una iniciativa que té com a objectiu impulsar les exportacions de vins catalans cap a mercats emergents d’Àsia central i Àfrica. L’esdeveniment, que se celebra del 6 al 10 d’octubre a la ciutat de Lleida, compta amb la col·laboració del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida.

Kazakhstan, Uzbekistan, Kenya i Ghana són els convidats d’aquesta edició, països que representen noves oportunitats per al sector vitivinícola català gràcies al seu potencial de creixement per al vi català. El programa consta de reunions empresarials, visites a cellers, taules rodones i jornades tècniques.

La trobada respon a la demanda dels mateixos cellers catalans, que veuen en aquests mercats una via estratègica per ampliar la seva presència internacional. En reuneix 20 catalans i estatals- quatre dels quals són de la DO Costers del Segre, una empresa de licors lleidatana- i 13 importadors internacionals.

El diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, Jordi Verdú, que va participar en l’acte de benvinguda, celebrat al Parador de Lleida el passat dilluns dia 6, va subratllar el següent:

“Aquesta missió inversa és una aposta clara per la internacionalització dels nostres cellers, i encaixa plenament amb els objectius de la Diputació i del Patronat de Promoció Econòmica: donar suport a les empreses i projectar Lleida al món”.

En aquest sentit, Verdú va remarcar la marca ‘Gust de Lleida’:

“Ens permet donar visibilitat als productes i sabors de la nostra terra, com ara el vi, i obrir noves oportunitats en mercats emergents”.

Els International Wine Business Meetings compten amb 23 edicions des del 2012 i s’han consolidat a la ciutat de Lleida com un punt clau de connexió entre la producció vitivinícola catalana i els mercats internacionals.

El vi català guanya terreny en mercats amb consum en expansió

Els mercats del Kazakhstan i Uzbekistan presenten un fort potencial per al vi català: tot i ser països majoritàriament musulmans, el consum de vi hi creix de manera sostinguda, impulsat per una població jove, urbana i interessada en productes europeus. En el cas de l'Uzbekistan, els canvis fiscals previstos amb motiu de la seva entrada a l'Organització Mundial del Comerç el 2026 facilitaran encara més l'arribada de vins importats. Per la seva part, Kenya i Ghana són mercats africans on la classe mitjana i la indústria turística estan en expansió. A Ghana, les importacions de vi s’han multiplicat per 2,5 en els darrers cinc anys, mentre que a Kenya el consum creix a un ritme de 8% anual.

El programa inclou reunions B2B al Palau de Congressos La Llotja de Lleida, visites privades als cellers participants i un acte institucional de benvinguda al Parador de Lleida. El seu objectiu és establir vincles comercials amb països amb un consum de vi en creixement, alhora que reforça la projecció internacional del territori lleidatà.

Reply

or to participate.