• Analític Lleida
  • Posts
  • Les matriculacions de turismes cauen un 12% al març a Catalunya per 'l'efecte Setmana Santa'

Les matriculacions de turismes cauen un 12% al març a Catalunya per 'l'efecte Setmana Santa'

Les vendes de turismes i tot terrenys a l'Estat retrocedeixen un 4,7% fins a les 94.840 unitats

Les matriculacions de turismes van caure un 12% al març a Catalunya en comparació al mateix mes de l'any passat, fins a les 9.454 unitats, segons han informat aquest dilluns les patronals Anfac i Faconauto, que atribueixen aquesta davallada a 'l'efecte Setmana Santa' (el 2023 va caure a l'abril). Del total, 3.634 eren de gasolina, un 24,75% menys que al mateix mes del 2023; 566 eren dièsel, un 37,39% menys, i 5.254 eren vehicles elèctrics, híbrids endollables i propulsats per hidrogen o GNL, un 4,89% més. A nivell estatal, les vendes de turismes i tot terrenys al març també han experimentat una davallada del 4,7% fins a les 94.840 unitats, registrant el primer descens des del desembre del 2022 i posant fi a 14 mesos consecutius a l'alça.

"Haurem d'esperar a l'abril per veure si recuperem el camí alcista o no. Ens preocupa la caiguda de més del 27% de les compres de les empreses", ha assenyalat el director de comunicació d'Anfac, Félix García. "Però encara ens preocupen més les vendes de vehicles electrificats. Sumant elèctrics i híbrids endollables la quota al març només va ser del 10,3%", ha apuntat García. "Seguim molt lluny d'aconseguir els objectius de descarbonització, tant en vendes d'aquest tipus de vehicles com en les instal·lacions de recàrrega", ha lamentat el director de comunicació d'Anfac.

"Les dades de matriculació de vehicles del primer trimestre confirmen les nostres previsions. Estem en un mercat pràcticament estancat, que creix menys del 5% en el que portem d'exercici", ha afegit el director de comunicació de Faconauto, Raúl Morales. "Una arrencada d'any que també confirma les pitjors previsions pel que fa a la matriculació de vehicles electrificats que, lluny d'avançar, retrocedeix", ha insistit Morales. "Amb aquesta situació d'un mercat pràcticament pla i la frenada en la venda de vehicles electrificats, el govern espanyol hauria de prendre mesures d'envergadura que el sector fa temps que reclama", ha manifestat el director de comunicació de Faconauto.

Un -4,1% menys de matriculacions en el primer trimestre a Catalunya

Tot i les males xifres de març, la matriculació del primer trimestre del 2024 a Espanya encara es manté en xifra positiva d'un +3,1% -en comparació amb els primers mesos del 2023- i 244.879 unitats. No obstant això, les xifres encara són un 22,7% inferiors a les prèvies a la pandèmia el 2019. La caiguda del març s'ha notat tant al canal de particulars (-3,9%) com d'empreses (-27,3%). Però l'aprovisionament de vehicles per afrontar el període de Setmana Santa ha permès que les vendes de rent-a-car s'hagin incrementat un fort 29,7%, amb 31.900 unitats. Si es té en compte el període acumulat des de l'inici del 2024, a Catalunya s'han matriculat 27.682 vehicles, un -4,1% en comparació amb el primer trimestre del 2023, amb una quota de mercat total de l'11,3%.

Finalment, les matriculacions de vehicles comercials lleugers van créixer un 3,3% al març a l'Estat amb 13.876 vendes, mentre que les matriculacions de vehicles industrials, autobusos, autocars i microbusos van augmentar un lleuger 0,3% en el tercer mes amb 3.034 unitats.

Join the conversation

or to participate.