• Analític Lleida
  • Posts
  • Les exportacions lleidatanes retrocedeixen un 9,5% al febrer i cauen fins als 229,4 MEUR

Les exportacions lleidatanes retrocedeixen un 9,5% al febrer i cauen fins als 229,4 MEUR

La davallada de les vendes d’oli d’oliva i materials de construcció arrossega el balanç exterior tot i el repunt de la carn, l’alfals i els animals vius

Les exportacions de les comarques de Ponent i de l’Alt Pirineu i Aran es van reduir al febrer un 9,5% respecte al mateix mes de l’any anterior, amb un volum de negoci de 229,4 milions d’euros, segons dades del Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa. El descens s’explica principalment per la caiguda de les vendes a l’exterior d’oli d’oliva —que han passat de 69,2 a 32 MEUR (-54%)— i de manufactures de foneria, ferro i acer, que han retrocedit un 47%. També han disminuït les exportacions del grup de l’alimentació, begudes i tabac (-14%) i dels béns d’equip (-22,8%).

En canvi, alguns sectors han registrat un bon comportament, com el dels animals vius (+127% i 11,6 MEUR), la carn (+28% i 24,6 MEUR), els sucs i conserves (+27% i 17,67 MEUR) i el grup de l’alfals, farratges i palla, amb un augment del 113% i 16 MEUR de facturació. En el còmput de gener i febrer, les exportacions lleidatanes acumulen 446,2 MEUR, un 4% menys que en el mateix període del 2024, després que el bon inici d’any amb un creixement del 2,5% al gener hagi quedat compensat pels mals resultats del febrer.

Pel que fa a les importacions, les empreses lleidatanes van comprar productes per valor de 158,2 MEUR al febrer (-12%), cosa que manté un saldo positiu de 71,2 MEUR en la balança comercial mensual. L’acumulat de les importacions al primer bimestre és de 315,8 MEUR (-2,5%), amb un superàvit comercial de 130,3 MEUR.

En l’àmbit geogràfic, França es manté com el principal destí dels productes lleidatans (53,5 MEUR), seguida de Portugal (17 MEUR), mentre que les exportacions a Itàlia es van reduir a la meitat (15,8 MEUR) i les destinades als Estats Units van caure un 41%, fins als 6,94 MEUR, coincidint amb les tensions aranzelàries. En canvi, les vendes al Marroc es van triplicar (13 MEUR). Altres destinacions destacades van ser Alemanya (10,7 MEUR), Andorra (9,4 MEUR), Polònia (7,95 MEUR) i els Països Baixos (7,2 MEUR).

Reply

or to participate.