• Analític Lleida
  • Posts
  • La incertesa econòmica, el gran temor dels emprenedors espanyols, segons un estudi de RSM

La incertesa econòmica, el gran temor dels emprenedors espanyols, segons un estudi de RSM

Un 75% dels empresaris identifica la inestabilitat financera com la seva principal preocupació, per davant de l'impacte de la tecnologia o la dificultat per delegar tasques

Crear i liderar una empresa és una aventura plena d’entusiasme, però també de pors. Segons la consultora internacional RSM, tres de cada quatre emprenedors espanyols consideren que la inestabilitat econòmica és el seu major temor. Així ho revela la segona fase de l’estudi "R Sin Miedo", que analitza l’impacte dels temors en el món empresarial i que ha involucrat, entre altres accions, una experiència de realitat virtual amb tres CEO per enfrontar-se simbòlicament a les seves pors.

L’informe mostra que la incertesa financera preocupa més que la irrupció de la intel·ligència artificial (67%) o la pèrdua de talent (65%). També generen angoixa qüestions com el volum de feina inassumible (64%), delegar responsabilitats (62,5%) o contractar perfils inadequats (56%). Més enllà de les xifres globals, l’estudi detecta diferències significatives segons el gènere, l’edat i el territori: les dones emprenedores manifesten més pressió que els homes (84% vs 70%) i les zones del nord d’Espanya concentren més temor empresarial.

L’experiment de realitat virtual, protagonitzat per directius de Chic&Basic, Sita Murt i Smileat, explora com el cervell reacciona davant la por i com, un cop superada, pot transformar-se en serotonina i calma. “Quan saltes al buit, l’únic que sents és adrenalina”, explica Hugo Bertrand, CEO de Chic&Basic. Per a Montserrat Figueras, de Sita Murt, la clau és la passió, mentre que Javier Quintana, de Smileat, posa l’accent en el valor d’un bon equip.

RSM, amb presència a més de 120 països i una xarxa de 900 oficines, és la sisena firma global de serveis d’auditoria, consultoria i assessoria legal i fiscal. A Espanya compta amb més de 500 professionals repartits entre Barcelona, Madrid, València, Tarragona i altres ciutats. Amb una aposta ferma pel talent i la sostenibilitat, la firma defensa que només amb un coneixement profund del negoci i del seu entorn és possible assessorar les empreses amb confiança, amb el que anomenen "The Power of Being Understood".

Reply

or to participate.