- Analític Lleida
- Posts
- La cloenda de l’‘Impulsa’t’ reconeix el compromís de les empreses locals
La cloenda de l’‘Impulsa’t’ reconeix el compromís de les empreses locals
La quarta edició d’‘Impulsa’t’ consolida prop d’una vuitantena d’empreses lleidatanes, fomentant innovació, talent local i desenvolupament sostenible.

Aquest divendres s’ha celebrat la cloenda de la quarta edició del programa de consolidació empresarial ‘Impulsa’t’ a Cal Trepat de Tàrrega. L’acte ha comptat amb la presència del president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, així com del vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú, del president del Consell Comarcal de l’Urgell, José Luis Marín, i de la regidora de Promoció Econòmica, Treball i Turisme de l’Ajuntament de Tàrrega, Núria Robert.
Durant la seva intervenció, Talarn ha posat l’accent en la importància de les empreses com a motor de progrés i retenció de talent a les comarques lleidatanes. Ha destacat que el programa ofereix eines pràctiques per consolidar el creixement de les empreses i potenciar un desenvolupament sòlid i sostenible. Ha subratllat que “cada empresa que avui rep aquest diploma és un exemple de la Lleida que volem: una Lleida que innova, que genera ocupació i que reté talent”.
En aquests quatre anys, la iniciativa promoguda a través de l’àrea d’emprenedoria i empresa GLOBALleida del Patronat de Promoció Econòmica, ja ha donat suport prop d’una vuitanta d’empreses. Els participants reben un itinerari de vuit mesos que inclou diagnosi del model de negoci, definició d’objectius, pla d’acció individualitzat, mentoratge especialitzat i formació en àrees estratègiques. Aquest procés ajuda a reforçar la competitivitat i sostenibilitat dels projectes, cobrint sectors tan diversos com l’agroalimentari, les TIC, el comerç, el turisme, els serveis, l’hostaleria, la sanitat i la cultura.
La jornada ha inclòs també una conferència d’Oriol Aldomà i Marc Ibós, fundadors d’ImperfectusBox (Talkual), que han explicat com han convertit el malbaratament alimentari en una oportunitat de valor social, ambiental i econòmic. Els ponents han remarcat que els emprenedors locals poden generar un impacte important si creuen en els seus projectes.
Els representants institucionals han coincidit en la importància de Cal Trepat com a símbol de la força industrial i emprenedora de la comarca. Marín ha afirmat que és un orgull acollir iniciatives que contribueixen al creixement del territori, mentre que Núria Robert ha subratllat que “Tàrrega és ciutat d’emprenedors i programes com aquest reforcen encara més la nostra capacitat de generar futur”.
La cloenda ha acabat amb un refrigeri amb productes locals de ‘Gust de Lleida’, acompanyat d’aportacions de les empreses participants. L’objectiu ha estat promoure els productes de proximitat i reforçar la xarxa empresarial de la comarca.
Reply