• Analític Lleida
  • Posts
  • La Cambra de Comerç de Lleida posa la sostenibilitat al centre de l’estratègia empresarial amb la jornada HoritzODS

La Cambra de Comerç de Lleida posa la sostenibilitat al centre de l’estratègia empresarial amb la jornada HoritzODS

La trobada reuneix empreses i experts internacionals per debatre com els ODS poden esdevenir una palanca de creixement i competitivitat

L’Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida ha acollit aquest dimarts, 27 de maig, la primera edició de HoritzODS, una jornada impulsada per la Cambra de Comerç de Lleida que ha posat el focus en com la sostenibilitat pot transformar-se en un avantatge competitiu per al món empresarial. La iniciativa s’inscriu dins del projecte europeu GALOP, finançat pel programa Interreg POCTEFA i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), i ha comptat amb la col·laboració de les cambres d’Andorra, Girona, Pirineus Orientals i Occitanie.

L’acte ha reunit professionals, empreses i institucions d’arreu del territori interessats a explorar com els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) poden integrar-se de manera efectiva en l’estratègia empresarial. Segons dades compartides durant la jornada, el 66% dels consumidors globals estan disposats a pagar més per productes i serveis d’empreses compromeses amb la sostenibilitat, i les organitzacions que apliquen criteris sostenibles poden arribar a experimentar fins a un 46% més de creixement en els seus ingressos.

El president de la Cambra de Comerç de Lleida, Jaume Saltó, ha inaugurat la jornada posant èmfasi en la necessitat de fer de la sostenibilitat un eix central de la gestió empresarial. Tot seguit, Josep Maria Canyelles, coordinador de Respon.cat, ha introduït els objectius de la sessió, centrats a aportar eines i referents a les empreses del territori.

Entre les veus destacades, Isabel Roser, representant del Pacte Mundial de les Nacions Unides a Espanya, ha subratllat que el Global Compact pot esdevenir un marc estratègic per a les empreses que volen transformar els ODS en una palanca de negoci. A continuació, després d’una pausa de networking, ha intervingut l’experta en desenvolupament sostenible Isabel Garro, que ha remarcat que “som la primera generació cridada a reinventar-ho tot”, i que els 17 ODS representen grans desafiaments, però també oportunitats reals de negoci amb impacte positiu.

La cloenda ha anat a càrrec de Javier Goyeneche, fundador de la marca de moda sostenible ECOALF, que ha compartit l’experiència de la seva empresa en matèria d’innovació circular. Amb reflexions com “La importància no recau tant en el que fàs, sinó en com ho fas” i “busquem les oportunitats; il·lusiona pensar que podem cambiar el futur”, Goyeneche ha deixat un missatge inspirador per als assistents.

Amb iniciatives com HoritzODS, la Cambra de Comerç de Lleida referma el seu compromís per impulsar una cultura empresarial responsable, connectada amb els reptes globals i orientada a la competitivitat real del territori.

Reply

or to participate.