• Analític Lleida
  • Posts
  • L'Informe de Comerç del Pallars Jussà planteja solucions perquè la comarca sigui la primera opció de compra

L'Informe de Comerç del Pallars Jussà planteja solucions perquè la comarca sigui la primera opció de compra

El pla vol frenar la suma de més pobles "desertitzats" comercialment

L'Informe de Comerç i Pla de Dinamització Comercial 2024-2027 del Pallars Jussà ha detectat una important "fuga" de compradors cap a altres comarques i per Internet. Intentar frenar aquesta tendència i que els residents vegin el Pallars Jussà com a primera opció de compra és un dels reptes del Pla. Per tot, es plantegen una trentena d'accions per desplegar els pròxims quatre anys, entre les quals s'hi troba: potenciar la professionalització del sector, programar activitats conjuntes i potenciar la marca 'Fem Pallars' perquè sigui reconeguda pels veïns del Pallars i la gent que ve de fora. El Pla també planteja accions per frenar la "desertització comercial" de més pobles.

Tremp i la Pobla de Segur són les dos poblacions del Jussà amb més pes comercial. A Isona i la Torre de Capdella hi ha comerços però en molta menor mesura.

Carme Peix, consultora d'Idra encarregada de l'estudi, ha explicat que entre els punts febres que han apuntat els entrevistats hi ha la manca d'oferta a la comarca i la percepció de preus cars. Revertir aquestes sensacions són alguns dels reptes del Pla.

Ara, per tirar endavant aquestes accions s'haurà de coordinar el sector públic i privat amb l'objectiu de consolidar el sector.

L'alcaldessa de Tremp, Sílvia Romero, ha dit que l'ajuntament ja ha reservat una partida de més de 20.000 euros per fer-ho. Paral·lelament a les accions que planteja el Pla, i s'hauran de consensuar amb els comerciants, ja s'estan fent accions i ha citat la implantació de guixetes intel·ligents en diferents municipis per a la distribució de comandes que s'instal·laran aviat. Aquesta acció es finançarà amb fons Next Generation del Ministeri d'Indústria i Turisme.

Reply

or to participate.