- Analític Lleida
- Posts
- L'Aeroport de Lleida-Alguaire disposarà d'un Pla director urbanístic per definir l'activitat de les pròximes dècades
L'Aeroport de Lleida-Alguaire disposarà d'un Pla director urbanístic per definir l'activitat de les pròximes dècades
Consellera Paneque: "Es tracta de desenvolupar una història d'èxit que ara cal ampliar, potenciar i eixamplar"
La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha anunciat la redacció d'un Pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) per l'Aeroport de Lleida-Alguaire, que tindrà com a objectiu definir i planificar els projectes i usos de la instal·lació per als pròxims 30 anys. Aquest pla busca fomentar el desenvolupament econòmic i millorar la competitivitat de Catalunya a nivell europeu.
Paneque, durant la seva intervenció des de la torre de control de l'aeroport, ha destacat la importància de la innovació, especialment en les operacions amb drons, i ha afirmat que Catalunya disposa del coneixement i l'experiència necessaris per fer que l'Aeroport de Lleida-Alguaire sigui un projecte d'èxit. Ha mencionat que és un "moment d'importància estratègica" per a la instal·lació.
Objectius del PDUA
El PDUA haurà d'ordenar l'espai de l'aeroport per tal de preveure la demanda de més activitats de formació, projectes industrials, espais de prova per solucions aeronàutiques i zones per al desenvolupament de futurs projectes d'energia renovable. Actualment, l'aeroport ocupa 350 hectàrees i genera un impacte econòmic anual de 37,5 milions d'euros.
Entre els aspectes que el pla haurà de definir hi ha:
- Servituds aeronàutiques: Establir les limitacions i requisits relacionats amb l'activitat aèria.
- Desenvolupament urbanístic: Detallar l'ús de terrenys a l'entorn de l'aeroport.
El Departament preveu tenir en les properes setmanes un document que reculli els objectius i propòsits del PDUA, que permetrà iniciar la tramitació urbanística.
Necessitat del PDUA
La necessitat d'un nou PDUA es deu al fet que l'Aeroport ha esgotat les hectàrees de sòl que estaven planificades en el Pla especial urbanístic. Actualment, s'estan executant les darreres obres, que inclouen la futura residència de pilots, prevista per estar operativa l'estiu vinent, i la construcció de dos nous hangars: un per a l'escola de pilots BAA Training i l'altre per a una nova companyia d'aviació corporativa.
Cinc Vectors Estratègics
Els projectes del nou PDUA s'agrupen en cinc vectors estratègics:
1. Aeroport de formació: Promoure l'educació i la formació en l'àmbit aeronàutic.
2. Aeroport comercial: Ampliar l'activitat comercial amb vols de AirNostrum a Palma de Mallorca tres dies a la setmana.
3. Aeroport tecnològic/laboratori: Acollir projectes finançats per la Unió Europea en àmbits com la mobilitat aèria urbana (UAM), l'hidrogen i les energies renovables. Inclou el primer vertiport integrat en un aeroport internacional d'Europa.
4. Aeroport Newspace: Centre de proves de motors per a la indústria aeroespacial.
5. Aeroport industrial: Espai per a manteniment, rehabilitació i desballestament d'aeronaus, amb la presència d'empreses com Aeronpark, JAS i Servitec.
Amb aquest pla, l'Aeroport de Lleida-Alguaire busca posicionar-se com un aeroport industrial de referència, adaptant-se a les demandes creixents d'activitats econòmiques vinculades al sector aeronàutic.
Reply