• Analític Lleida
  • Posts
  • JARC vol incorporar l'educació agroalimentària com a matèria obligatòria de primària i secundària

JARC vol incorporar l'educació agroalimentària com a matèria obligatòria de primària i secundària

Campanya per incrementar el coneixement del sector agrari entre la població

La Coordinadora d'Organitzacions d'Agricultors i Ramaders (COAG) i Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC) proposen que l'educació agroalimentària s'incorpori com a matèria al currículum educatiu obligatori de primària i secundària, en el marc del desplegament de la nova llei educativa estatal LOMLOE. Les dos organitzacions agràries han presentat aquest dimecres a Madrid la campanya 'Per una educació basada en el coneixement de la nostra riquesa agroalimentària'. Es tracta d'una campanya d'incidència política amb l'objectiu d'incrementar l'actual coneixement del sector agrari entre la població i que això ajudi a millorar la pròpia salut de les persones.

El punt de partida d'aquesta campanya és un estudi elaborat per l'equip tècnic de COAG que ha comptat amb el finançament del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030. S'hi analitza, entre d'altres aspectes, els continguts dels programes educatius d'una selecció d'assignatures i ha detectat la necessitat de millorar els coneixements agroalimentaris de la població a partir de tres temàtiques: l'alimentació, la salut i la cadena agroalimentària.

Segons Jaume Bernis, membre de la Comissió Executiva Nacional de COAG a Espanya i Europa, cap sectorial de porcí de JARC i impulsor de la campanya, de la mateixa manera que els nens aprenen a llegir i a escriure, "volem que adquireixin coneixements des d'infants en educació agroalimentària". Si ho fan, afegeix, sabran d'on provenen tots els aliments, podran elegir millor quins productes voldran comprar i cuinar quan siguin grans, i això, "n'estem segures que els ajudarà a adquirir pautes diàries més saludables".

Les organitzacions proposen que l'educació agroalimentària passi a ser una "competència específica" transversal en el recorregut curricular de l'alumnat, en la nova llei d'educació LOMLOE. Per aquest motiu, la campanya espera assolir el suport unànime de representants de partits polítics, institucions públiques estatals i autonòmiques i del teixit associatiu educatiu (associacions de pares i mares d'alumnes i professorat), a més a més de nutricionistes, pedagogs i organitzacions professionals de la cadena alimentària, per poder ser aprovat i incorporat en els plans d'estudis de primària i secundària.

La campanya també vol reivindicarà i posar en valor tres grans aspectes més: la professor agrària, com a sortida laboral viable; la lluita contra el malbaratament alimentari, tenint en compte que un terç dels aliments que es produeixen de mitjana al món s'acaben llençant; i millorar l'esperit crític agroalimentari de tota la població.

Reply

or to participate.