- Analític Lleida
- Posts
- ‘Gust de Lleida’ supera els 700 adherits i es consolida com a marca estratègica per al sector agroalimentari
‘Gust de Lleida’ supera els 700 adherits i es consolida com a marca estratègica per al sector agroalimentari
El creixement de la marca s’alinea amb l’any en què Catalunya és Regió Mundial de la Gastronomia i reforça el paper de Lleida dins l’estratègia global.

En només quatre mesos des del seu llançament, la marca agroalimentària ‘Gust de Lleida’ ha superat els 700 adherits, convertint-se en una iniciativa de gran rellevància per a la promoció del producte local i l’articulació d’un relat col·lectiu al voltant del sector agroalimentari.
Un salt qualitatiu en el relat de marca del territori
Impulsada pel Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida i els 13 consells comarcals, Gust de Lleida recull el testimoni de l’antiga marca, Aliments del Territori i Tu, però va un pas més enllà: ja no es tracta només d’agrupació de productors, sinó d’un ecosistema que integra productors, elaboradors, establiments i entitats sota uns valors compartits: qualitat, autenticitat, sostenibilitat i arrelament al territori.
Aquest pas té una lectura econòmica clara: generar un paraigua comú capaç de posicionar els productes de Lleida en mercats més competitius, tant en l’àmbit nacional com internacional.
Impacte i beneficis per a la comunitat empresarial
Els més de 700 adherits accedeixen a una sèrie de beneficis tangibles: visibilitat en campanyes promocionals, presència activa en fires i esdeveniments, suport en accions comercials, i integració en una comunitat que afavoreix la col·laboració i la innovació compartida.
En termes de projecció, la marca actua com a plataforma de màrqueting territorial, reforçada amb una web i aplicació pròpies i una imatge actualitzada que transmet modernitat sense perdre identitat.
Una eina per a la competitivitat i la internacionalització
La presència de Gust de Lleida en una vintena d’esdeveniments (des del Fòrum Gastronòmic de Galícia fins a fires locals) demostra la seva doble capacitat: obrir portes a mercats exteriors i alhora reforçar la identitat interna del territori. La seva propera aparició a la Fira de Sant Miquel marcarà un punt clau per a consolidar aquesta estratègia.
Mirada de futur: del segell a l’estratègia de país
El creixement de la marca planteja una reflexió més àmplia: Lleida necessita eines que transformin el seu potencial agroalimentari en avantatge competitiu real. Gust de Lleida visibilitza productes, alhora que crea un marc per connectar el sector amb la sostenibilitat, la innovació i la internacionalització.
Si el projecte manté aquesta velocitat d’adopció i és capaç de traduir-la en aliances comercials, accés a nous mercats i major retorn per al territori, es convertirà en una peça clau en l’estratègia econòmica de Ponent i en el posicionament de Catalunya com a potència agroalimentària.
Reply