• Analític Lleida
  • Posts
  • "Gust de Lleida" posa marca a la producció agroalimentària de la demarcació

"Gust de Lleida" posa marca a la producció agroalimentària de la demarcació

La iniciativa, que es presentarà en el marc de la fira de Sant Josep de Mollerussa, representa l'evolució d'"Aliments del Territori i Tu"

El president de la Diputació, Joan Talarn, acompanyat del diputat del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú, i del director de l'ens, Ramon Boixadera es reunien aquest dilluns amb els representants dels consells comarcals, denominacions d'origen protegides (DOP), indicacions geogràfiques protegides (IGP) i grups d'acció local (GAL), entre altres. Una convocatòria que tenia com a objectiu presentar la marca "Gust de Lleida", una evolució del que ha estat fins ara l'acció "Aliments del Territori i Tu".

"Gust de Lleida" respon a la voluntat de l'ens provincial de crear una marca distintiva que aixoplugui els productes i productors de les terres de Lleida, Pirineu i Aran, i serveixi per divulgar la qualitat i propietats dels productes agroalimentaris que genera.

Presentació “Gust de Lleida” ©JosepAPérez

Talarn destacava que la iniciativa parteix de la base dels 650 productors que havien participat en les accions d'"Aliments del Territori i Tu" i estarà oberta a tots aquells que s'hi vulguin afegir. "Era un bon moment per replantejar aquesta feina que s'havia fet durant tants anys des de la Diputació per fer un canvi estratègic que permetés reforçar, la identitat gastronòmica de Lleida, Pirineu i Aran, unificant sota una marca tot allò que és la nostra identitat culinària i la nostra identitat gastronòmica i potenciant-la tant al mercat interior com també a la resta de Catalunya i evidentment, a l'exterior quan fos quan convingués", afegia el president.

Talarn explicava "us parlava de productes que tenen, que tenen sabor, que tenen gust de la nostra aigua, a la nostra terra, que tenen gust de l'esforç dels pagesos i dels agricultors". "Que tenen gust d'aquest aroma especial que té la nostra boira i també aquest gust al nostre tarannà". O sigui, volem parlar amb gust de Lleida. "No volem parlar tan sols dels productes, dels productes no manufacturats, del productor i del pagès. Volem parlar del productor i del pagès. Però també volem parlar dels restaurants que tenim a la demarcació i que treballen amb productes de proximitat. També volem parlar de les empreses de les empreses Agroalimentàries que treballen amb el producte d'aquí i que fan que aquest producte pugui arribar arreu del món".

Jordi Verdú ha detallat els eixos estratègics del llançament de la marca, que es desplegarà en tres grans esdeveniments. La presentació oficial del logotip i les aplicacions tindrà lloc a la Fira de Sant Josep de Mollerussa, que també comptarà amb activitats interactives com tastos i tallers de cuina sota el nom de 'Gust de Lleida'. A l'abril, la marca es donarà a conèixer a escala nacional amb un acte a la Pobla de Segur, que reforçarà la connexió entre paisatge, producte i identitat. Finalment, al setembre, la Fira de Sant Miquel acollirà una gran festa gastronòmica que consolidarà la marca amb maridatges, demostracions en directe i degustacions.

Ramon Boixadera, director del Patronat de Promoció Econòmica, presentava el Pla de Mitjans dissenyat per garantir l'impacte de la marca. Amb una inversió inicial de 170.000 euros, la Diputació de Lleida aposta fermament per aquesta nova marca com a eina per reforçar la competitivitat dels productes agroalimentaris del territori i posicionar-los amb més presència tant en el mercat local com a escala nacional.

Reply

or to participate.