Entrevista a Tània Carrobé, directora d'Analític Lleida

Analític Lleida es defineix com el primer diari econòmic de les comarques de Lleida. Sense dubte, estem davant d’un projecte ambiciós. D’on surt la idea? 

Tot comença gràcies a una rutina molt senzilla: parlar amb empresaris. La meva trajectòria professional m’ha permès conèixer una gran quantitat d'empreses, negocis i entitats del territori que amaguen històries molt rellevants, però que no s’expliquen enlloc. I és aquí quan, a poc a poc, sorgeix una inquietud: la manca d'un mitjà de comunicació que se centri en l'àmbit econòmic de les comarques de Lleida. La premsa generalista no té espai per a explicar aquestes temàtiques, i és normal: hi ha molts altres successos i notícies que ocupen el dia a dia dels mitjans i que fan que l’actualitat empresarial quedi en un segon pla. 

Com s’ha anat gestant la iniciativa?

Omplir aquest terreny buit va passar de ser una idea a una iniciativa real després de validar-ho amb moltes persones de diferents sectors i veure que tots hi estem d’acord: calia tirar endavant aquest projecte perquè creiem que hi ha de ser. A partir d’aquí van començar les reunions, els debats, les gestions, les decisions, les visites a empreses i professionals i les hores de feina intensa fins a arribar al dia d'avui, on hem construït un projecte completament tangible, però encara modelable: la direcció d’aquest diari seguirà el rumb que les persones les quals el llegeixin creguin necessari. Un espai fet per i per a empresaris en constant evolució.

“La direcció d’aquest diari seguirà el rumb que les persones les quals el llegeixin creguin necessari. Un espai fet per i per a empresaris en constant evolució.”

Us heu trobat alguna dificultat a l’hora de posar en marxa aquest projecte? 

Més que dificultat, inseguretat. Perquè, siguem sincers, el món empresarial (i encara més l’econòmic) continua dominat per homes, i ja em perdonareu, amb uns quants anys d’experiència. Per tant, vaig pensar que el primer que em caldria fer seria lluitar contra els estigmes: dona i jove. Per sorpresa, però, em vaig trobar gairebé amb el contrari: una bona rebuda i el suport de moltes persones que han acollit positivament aquest projecte i també l’han fet seu. Estic molt agraïda que hagi estat així. Crec que la diversitat jugarà un paper fonamental en l’Analític Lleida, oferint perspectives variades que podran arribar també a un públic empresarial molt divers. 

Deixant de banda això, és evident que arribar fins aquí no ha estat camí fàcil, però reconec que he gaudit molt donant forma a aquesta idea. I ara, és quan comença el gran repte. 

“Vaig pensar que el primer que em caldria fer seria lluitar contra els estigmes: dona i jove. Per sorpresa, però, em vaig trobar gairebé amb el contrari: una bona rebuda i el suport de moltes persones que han acollit positivament aquest projecte i també l’han fet seu.

Aquest és un diari que podríem definir com a híbrid, amb una part digital i una altra en paper. Com es conjuguen aquests dos suports?

Tots sabem que la presència a Internet és imprescindible, i en aquest cas no podia ser menys: la plataforma web tindrà un pes molt important, on es podrà trobar tot el contingut generat, i la combinarem amb un butlletí electrònic que pugui fer de filtre per a compartir el més destacat. Tot i això, la versió en paper creiem que també hi ha de ser: un suport amb continguts ampliats per a aquells que encara gaudeixen de la lectura en format físic. D’aquesta manera, combinarem l’accessibilitat i immediatesa del format digital amb l’espai de reflexió i profunditat del format en paper, adaptant-nos així a les diferents preferències de lectura i perfils de la nostra audiència. 

Centrem-nos en els continguts. Quin tipus d’informació hi trobarem? 

Volem que Analític Lleida sigui un espai de comunicació B2B, amb informació no només estrictament econòmica: també sobre sostenibilitat, digitalització, Responsabilitat Social, tendències, talent, emprenedoria o temàtiques que puguin ser d’interès per als empresaris lleidatans. I pensem fer-ho a través de diferents formats: presentant  històries inspiradores sobre empreses del territori, entrevistant professionals que puguin aportar nous coneixements, donant a conèixer opinions oposades d’un mateix fet, radiografiant diferents sectors econòmics, i un llarg etcètera d’idees que ens agradaria anar desenvolupant, evidentment, mentre presentem l’actualitat que ens envolta. 

Només notícies relacionades amb les comarques de Lleida o també s’exploraran altres mercats?

Volem centrar-nos en les comarques de Ponent, però tenir lloc per l’actualitat econòmica de tota la província. Anant més enllà, també explorarem notícies d’àmbit global que puguin tenir impacte local o siguin d’interès per als lectors i empresaris lleidatans, però l’objectiu que volem assolir realment és el d’aprofundir en l’economia de casa nostra: aquí s’amaguen empreses i experts que tenen molt a dir, i Analític Lleida en serà el seu espai.

“Aquí s’amaguen empreses i experts que tenen molt a dir, i Analític Lleida en serà el seu espai.”

Analític Lleida vol ser un diari que expliqui l’economia de casa nostra o aspira a assolir més fites? 

Avui, on donem el tret de sortida a aquesta iniciativa, es fa molt difícil definir quina en serà l’evolució. Tot dependrà de la rebuda que tingui, de la resposta de les persones que ens llegeixin i de les noves idees que aquests ens puguin aportar. Però tenint en compte que el nostre objectiu és destacar històries d’èxit, tenir diversitat de veus i sobretot, crear una xarxa de col·laboració entre negocis locals, creiem que Analític Lleida pot anar més enllà. Per tant, no només aspirem a ser un mitjà d’informació, també un espai de trobada a través d’actes, esdeveniments empresarials, reconeixements i altres. Un projecte en moviment per agrupar a les persones empresàries del nostre territori.

“No només aspirem a ser un mitjà d’informació, també un espai de trobada a través d’actes, esdeveniments empresarials, reconeixements i altres.”

Una última pregunta: Què vols dir a les persones que estan llegint ara mateix Analític Lleida per primer cop? Què poden esperar els lectors?

Només espero que tothom qui ens llegeixi, ho faci de manera amable i amb una mirada de futur. Estem creant un producte que vol ser el punt de trobada d’empresaris i persones interessades en l’economia de les nostres comarques, i només col·laborant entre tots nosaltres serà possible. Posem entre tots a Lleida al mapa per a contribuir a la inspiració, al debat, a la innovació i al creixement. Per part nostra, serem flexibles i estarem oberts a idees, propostes i sobretot crítiques si són constructives, per intentar fer d’aquest producte, un projecte compartit. I per part vostra, lectors, animeu-vos a participar, a compartir contingut, a donar-vos a conèixer amb nosaltres. Volem escoltar-vos i fer visible el potencial que existeix a casa nostra.  

Reply

or to participate.