• Analític Lleida
  • Posts
  • Els productes alimentaris catalans es posicionen al mercat de l'Aràbia Saudita

Els productes alimentaris catalans es posicionen al mercat de l'Aràbia Saudita

S'han exposat més de 200 referències de productes catalans a 4 dels supermercats que Danube té a dues principals ciutats de l'Aràbia Saudita, Riad i Jeddah

La campanya #CatalanFood de Prodeca per posicionar els productes i empreses catalans als mercats estratègics segueix en marxa amb una Promoció en Punt de Venda als supermercats Danube a Aràbia Saudita amb la participació d'una vintena d'empreses catalanes. 

Fins el 18 de febrer està prevista l'exposició de més de 200 referències de productes catalans a 4 dels supermercats que Danube té a dues principals ciutats de l'Aràbia Saudita, Riad i Jeddah. Així, durant les tres setmanes que dura l'actuació, els productes catalans estaran específicament identificats i senyalitzats sota la marca #CatalanFood, que es complementen amb espai degustació de referència als establiments, per incentivar-ne la compra entre el consumidor local. 

Les empreses participants a l'actuació ja estan establertes al mercat saudita, però els serveix per reforçar la seva presència a aquest mercat estratègic unes setmanes abans del Ramadà, comercialment una de les campanyes més important per al mercat d'Orient Mitjà. Es tracta de promoció de productes eminentment del sector Fine Food, el principal sector exportador dels aliments catalans a l'Aràbia Saudita, com conserves, vinagres, dolços, snacks, oli d'oliva i aigua, així com vins i espumosos sense alcohol, un sector que ha vist créixer les seves vendes en els mercats halal en els darrers anys. 

#CatalanFood, la campanya de promoció dels productes catalans arreu del món

La resposta per part dels consumidors saudites en els primers dies ha estat tot un èxit i alguns productes ja van penjar el cartell d'esgotat al cap de poc d'iniciar-se la promoció. Un cop finalitzada l'actuació s'incorporaran els productes al Gastronomic Festival Danube, durant la primera setmana de març, just abans de l'inici del Ramadà, com a colofó de la campanya #CatalanFood a l'Aràbia Saudita. 

El Catalan Food Danube s'emmarca de la iniciativa Catalan Food per promoure i potenciar el valor dels productes catalans a 17 mercats estratègics amb la gastronomia catalana com a ambaixadora del producte i les empreses agroalimentàries catalanes. L'actuació dona continuïtat a l'esdeveniment gastronòmic Catalan Food Festival Riyadh que es va celebrar el passat mes de desembre a Riad, amb la participació dels xefs catalans Rafel Múria i Noureddine Jalloul i la presentació de la marca Halal Catalunya. Es tracta d'una nova certificació d’iniciativa privada que haurà de garantir la traçabilitat total dels productes halal que es produeixen a Catalunya i que i acompanyarà l’estratègia de diferenciació i excel·lència de les empreses catalanes en el seu procés d’internacionalització en mercats halal. 

Un mercat estratègic per a l'agroalimentari català

L'Aràbia Saudita és el principal importador d'aliments procedents de la Unió Europea de l'Orient Mitjà, amb gairebé el 40% del total de les compres. Es tracta d'un dels mercats més grans de la zona i amb una importància cada cop més rellevant de consumidors mil·lennials, en que afecta en les tendències de consum, ja compten amb un major poder adquisitiu i un interès creixent en aliments importats. 

Amb unes vendes dels productes catalans per un valor superior als 150 milions d’euros el 2022, l'Aràbia Saudita és el 22è mercat de destí de les exportacions agroalimentàries catalanes, el 11è de fora de la UE i el 2n d’Orient Mitjà (després d’Emirats Àrabs). En els darrers cinc anys, les vendes de productes catalans han augmentat més d’un 40% en valor i prop d’un 300% en volum. 

Reply

or to participate.