• Analític Lleida
  • Posts
  • El producte català es consolida com a referent internacional de qualitat i tradició, segons un estudi presentat al Fòrum Prodeca

El producte català es consolida com a referent internacional de qualitat i tradició, segons un estudi presentat al Fòrum Prodeca

Prodeca i el Departament d’Agricultura revelen les claus de la percepció global dels aliments catalans davant de més de 300 professionals del sector

El Fòrum Prodeca ha reunit aquest dimarts, 3 de juny, al Teatre Nacional de Catalunya més de 300 professionals del sector agroalimentari català en una jornada estratègica que ha posat el focus en la projecció internacional del producte català. L’acte ha servit per presentar un informe elaborat per Prodeca, l’empresa pública del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, que analitza la percepció de més de 100 importadors de 19 països. Les conclusions són clares: el producte català és sinònim de qualitat, tradició i traçabilitat, i competeix amb força davant d’altres referents europeus.

L’estudi destaca que aliments com el vi, l’oli d’oliva, els embotits i els escumosos són els més reconeguts internacionalment, amb valoracions molt positives en aspectes com l’origen, el packaging i la innovació. Tot i que el preu continua sent una barrera en alguns mercats, la diferenciació i el valor afegit posicionen Catalunya com una potència emergent en exportació agroalimentària.

Durant la jornada, sota el lema Créixer en un món que canvia, s’han compartit ponències de referents del sector i s’ha celebrat una taula rodona amb experts de mercats clau com EUA, LATAM, Àsia i Orient Mitjà. El debat ha posat èmfasi en la necessitat de construir un relat coherent i compartit, apostant per valors com la sostenibilitat, la innovació i la creativitat associada a la marca Barcelona.

La secretària general del Departament, Cristina Massot, ha clos l’acte destacant la importància d’aquests espais de trobada per a la definició d’una estratègia exportadora estructurada i col·laborativa. En paraules de la directora de Prodeca, Dèlia Perpiñà, el fòrum vol ser "una eina per observar i projectar, per repensar col·lectivament com volem vendre els nostres productes al món".

L’acte ha obert el calendari d’internacionalització del sector, que continua amb el Catalan Food Business Forum, els dies 4 i 5 de juny, també al Teatre Nacional. Més de 90 empreses catalanes mantindran més de 3.000 reunions amb un centenar d’importadors de 23 països, en una trobada que reforça el lideratge de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025.

Reply

or to participate.