- Analític Lleida
- Posts
- El Patronat de Promoció Econòmica eleva el pressupost fins als 6,8 M €, amb “Gust de Lleida” com a centre de l’estratègia
El Patronat de Promoció Econòmica eleva el pressupost fins als 6,8 M €, amb “Gust de Lleida” com a centre de l’estratègia
Un 25% de l’augment pressupostari, estimat en 444.000 €, es destina a reforçar la marca agroalimentària que encapçala les noves línies d’actuació del 2026

El Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida va presentar aquest dilluns la proposta de pressupost per al 2026, que preveu un increment global estimat de 2 milions d’euros fins a assolir els 6,8 milions. L’augment permetrà reforçar projectes estratègics i donar impuls determinant a “Gust de Lleida” i el pressupost ascendirà dels 4.896.541,30 € actuals als 6.807.763,48 €, un increment d’1.911.222,18 €.
L’impuls donat a “Gust de Lleida”, experimentarà el seu reforç més destacat des de la seva creació el març del 2025. El Patronat destinarà 295.000 € addicionals a activitats de comunicació de la marca, amb l’objectiu de reforçar-ne la visibilitat, generar continguts, i intensificar l’activitat i la presència territorial. A aquesta partida s’hi afegeixen 121.507 € més per a accions operatives, centrades principalment a potenciar la participació de la marca en fires, jornades i altres iniciatives de contacte amb el consumidor.
Entre les novetats, destaca la posada en marxa d’una convocatòria específica de 500.000 € destinada a impulsar agrobotigues a tota la demarcació. Aquesta línia d’ajuts, alineada amb els objectius de “Gust de Lleida”, pretén afavorir la creació de nous establiments i enfortir les botigues existents en municipis de baixa població, amb l’objectiu de reforçar el comerç de proximitat i l’arrelament territorial.
En paral·lel a “Gust de Lleida”, el Patronat ha detallat altres actuacions que es desplegaran gràcies a l’increment pressupostari. En el capítol 2, que creix fins als 2.079.680 €, s’incorporen 400.000 € per fer front a les despeses derivades l’OTT, entre les quals destaca una partida de 200.000 € destinada a la licitació que permetrà actualitzar l’estat dels polígons d’activitat econòmica de la demarcació. A més, també s’inclouen recursos addicionals per a les contractacions vinculades als plans d’acció en talent, ocupació i polígons industrials; 119.000 € per cobrir despeses relacionades amb el conveni que se signarà amb el MiTECO, i 48.000 € per a noves licitacions relacionades amb serveis de fotografia, vídeo i l’àmbit SIE.
Pel que fa al capítol 4, aquest experimenta un augment significatiu fins als 2.127.346,81 €, motivat tant per l’increment de la dotació destinada als Punts d’Atenció GlobalLleida arran de la formalització de nous convenis- com per la duplicació dels recursos adreçats a la convocatòria de fires internacionals, que passen de 160.000 € el 2024 a 250.000 € previstos per al 2025. A aquesta ampliació s’hi incorporen, igualment, noves línies de suport dirigides a entitats sense ànim de lucre (ESAL). En relació amb el capítol 7, aquest s’incrementa de 91.401,49 € a 548.150,73 €, amb un salt de 456.749,24 € que inclou una nova convocatòria per a agrobotigues i altres accions sectorials complementàries.
En aquest context, el Patronat preveu que el 2026 esdevingui un any d’enfortiment i expansió dels projectes estratègics, amb una aposta especialment decidida per “Gust de Lleida”. La suma de més recursos, noves línies d’ajuts i accions de promoció ha de contribuir a enfortir la marca com a peça clau per impulsar l’agroalimentació lleidatana, ampliar les oportunitats dels productors i generar noves dinàmiques econòmiques vinculades al territori.
Reply