• Analític Lleida
  • Posts
  • El comerç aspira a mantenir les vendes en unes rebaixes marcades pels efectes de la inflació

El comerç aspira a mantenir les vendes en unes rebaixes marcades pels efectes de la inflació

Les patronals confien vendre l'estoc d'hivern

La campanya de rebaixes arriba dividida entre la incertesa pels efectes de la inflació i el manteniment de les vendes. Així ho apunten a l'ACN, per una banda, la directora de Pimec Comerç, Pilar Mínguez, d'acord amb una enquesta interna de la patronal, en què un 59% ha manifestat dubtes de com anirà la campanya. El sector de la moda i els complements concentrarà els majors descomptes i els comerciants confien vendre l'estoc de roba d'hivern acumulat per les altes temperatures.

La directora de Pimec Comerç justifica els dubtes expressats pels associats perquè "les famílies cada cop tenen menys poder adquisitiu" i les compres que fan són "més planificades". Per això, Mínguez demana esperar a "l'evolució del consum d'aquests dies".

El president de Comertia, David Sánchez, pronostica unes xifres de vendes similars a les de l'any passat, però puntualitza que la facturació s'enfilarà aproximadament un 5% per la pujada dels costos. "Un augment de la facturació però amb les mateixes unitats venudes. Per això, hi ha el temor que l'increment dels preus faci que el consum s'alenteixi", subratlla Sánchez.

Les rebaixes en l'època digital

Les rebaixes es mantenen any rere any en un mercat que ha evolucionat i que ha fet aparèixer ofertes al llarg del curs com ara amb el 'Black Friday' i 'Cyber Monday', a més del comerç electrònic. Tot plegat, "ha desvirtuat el concepte tradicional del que serien les rebaixes, però és un fet social", explica la directora de comerç de les petites i mitjanes empreses. Al seu parer tota aquesta oferta "haurà de confluir i conviure" i sosté que cadascuna té el seu client.

Reply

or to participate.