• Analític Lleida
  • Posts
  • Catalunya millora quatre punts en l'indicador global d'electromobilitat el 2023

Catalunya millora quatre punts en l'indicador global d'electromobilitat el 2023

La patronal apressa "accelerar" la instal·lació de punts de recàrrega, especialment els d'alta potència

Catalunya va millorar 4,1 punts en el baròmetre de l'electromobilitat -forma de transport sostenible i sense l'emissió de gasos- del quart trimestre de 2023, elaborat per la patronal Anfac, passant de 12,4 a 16,5. El valor va ser el tercer millor de l'Estat, per darrere de la Comunitat Madrid (21,1) i Navarra (18,1). El registre català es va situar a més de 10 per sota de la mitjana europea (27,4). En l'indicador d'infraestructures, Catalunya va ser la segona al llistat amb 9,8 punts, per darrere de Castella i Lleó (10,1). El director general d'Anfac, José López-Tafall, en la presentació d'aquests resultats, feta aquest dilluns, ha reclamat "accelerar" la instal·lació dels punts de recàrrega, en especial els d'alta potència.

L'anàlisi també indica que la penetració del vehicle electrificat al mercat català el 2023 va ser de 23,1 punts, cosa que va suposar 4,6 més que l'any anterior. Madrid (36,3), Navarra (26,4) i les illes Balears (23,5) van ser les més destacades. Aquests increments van permetre a l'Estat retallar sis dècimes amb la mitjana europea (40,4).

Catalunya va tancar 2023 sent la segona comunitat autònoma amb un mercat més electrificat (13,8%), segons recull el baròmetre d'Anfac, només superada per Navarra (16,9%). L'any passat es van vendre 16.366 unitats, mentre que Madrid va concentrar el 50% de l'estat espanyol (113.784), amb 53.807. Precisament, el director general de la patronal recalca el "pes de les grans metròpolis" com Madrid i Barcelona "per explicar el repartiment de l'electrificació" a l'Estat.

Pel que fa a la infraestructura, al territori català hi havia gairebé el 25% del total d'accés públic de l'estat espanyol (7.122 punts del 29.301), un percentatge que és pràcticament el mateix amb les instal·lacions que es trobaven fora de servei (1.826 de les 7.728).

López-Tafall subratlla que la col·locació dels punts de recàrrega "porta més temps que l'activació de la demanda" i apunta especialment els d'alta potència, que "amb prou feines suposen el 5% del total a Espanya". El director general de la patronal afirma que es "va bé", però per complir amb els objectius "s'ha d'accelerar el ritme d'infraestructures".  

Join the conversation

or to participate.