- Analític Lleida
- Posts
- Bon balanç de 'Gust de Lleida' a la Fira MOS: un aparador gastronòmic de proximitat i una plataforma per al sector agroalimentari
Bon balanç de 'Gust de Lleida' a la Fira MOS: un aparador gastronòmic de proximitat i una plataforma per al sector agroalimentari
L’espai habilitat per la Diputació de Lleida durant els tres dies de fira va ser un gran aparador per a la promoció dels productes locals, amb una gran afluència de visitants i més de 700 assistents als showcookings i tastos.

L’espai ‘Gust de Lleida’ a la Fira MOS ha tancat la seva primera edició amb un èxit destacat d’assistència i participació. Amb més de 700 assistents als tastos i showcookings organitzats, l’espai ha estat un aparador de promoció per als productes de proximitat de les Terres de Lleida, consolidant-se com una plataforma per al sector agroalimentari i un motor econòmic per a la gastronomia local.
Durant els tres dies de fira, el ‘Gust de Lleida’ va acollir més de 20 activitats entre tastos, showcookings i maridatges. A més a més, una gran quantitat de visitants van passar pels diferents estands dels consells comarcals, les DOP i IGP, l’estand del Gremi de Forners de les Terres de Lleida i l’estand del Consell Català de la Producció Integrada, integrats en el mateix espai ‘Gust de Lleida’ al Pavelló 3 de la Fira.
El diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú, ha destacat l’impacte de ‘Gust de Lleida’ com a referent gastronòmic i el paper fonamental de la Diputació de Lleida en el suport a la gastronomia de proximitat. Verdú ha afirmat que aquesta aposta és clau perquè els productors i restauradors locals puguin créixer i consolidar-se, i ha afegit que ‘Gust de Lleida’ ha vingut per quedar-se.
La Festa ‘Gust de Lleida Experience’
Una de les propostes diferenciadores ha estat la primera Festa ‘Gust de Lleida Experience’, celebrada el dissabte 27 de setembre a l’exterior del recinte firal, amb més de 40 productors i restauradors del territori. Els visitants van poder tastar i comprar productes locals, gaudir de música en directe, actuacions culturals, i participar en diverses activitats combinant gastronomia, oci i cultura.
Durant la inauguració de la jornada, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, va remarcar en el seu discurs que aquesta festa és el millor aparador per projectar ‘Gust de Lleida’: “una marca col·lectiva que uneix productors, restauradors, consells reguladors, gremis i institucions per mostrar amb orgull la força del nostre sector agroalimentari”. El president de la Diputació també va afegir que darrere de cada producte hi ha pagesos, ramaders, elaboradors i restauradors, i “que amb esforç i passió fan possible que el segell ‘Gust de Lleida’ sigui sinònim de qualitat, proximitat i confiança.”
Un model de promoció territorial i sostenible
Les activitats del Pavelló 3 van continuar diumenge i dilluns amb una programació altament especialitzada. L’agenda va incloure propostes d'alt valor afegit per al sector, com el tast dels vins guanyadors del 3r Concurs de la DO Costers del Segre i sessions de maridatge de cerveses artesanes amb formatges de proximitat.
També es va posar l'accent en productes identitaris, com la presentació del pa PiriPonent, que aspira a esdevenir símbol gastronòmic, i els tastos de l’oli de la DOP Les Garrigues. La fira va tancar el dilluns amb una destacada participació de la restauració local a través de plats creatius, com el carpaccio de peus de porc fumat del Bar Lídia, i una xerrada sobre forns de cocció accelerada, reforçant la visió de 'Gust de Lleida' com un espai d’innovació i coneixement professional.
Així, l’èxit obtingut durant els tres dies de fira reforça la marca ‘Gust de Lleida’ com a eina fonamental per a la promoció i la viabilitat econòmica del sector agroalimentari lleidatà. Per una banda, la combinació de plats tradicionals, juntament amb novetats com el pa PiriPonent, subratlla la capacitat del sector per generar valor afegit i adaptar-se a les noves demandes. Per l’altra, els showcookings i tastos afavoreixen la formació de professionals i creen una xarxa de col·laboració entre productors i prescriptors. I especialment, en paraules de Joan Talarn, la marca ‘Gust de Lleida’ permet reforçar la identitat del territori i connectar els productes locals amb una demanda creixent. La continuïtat en la promoció demostra que el projecte és un model integral de creixement sostenible que transcendeix l'esdeveniment firal i s'enfoca en la projecció de les empreses a llarg termini.
Reply